דילוג לתוכן
נגישות
סוגי ריחות של בשמים - איך לבחור בושם שמתאים לי?

סוגי ריחות של בשמים- איך להתאים נכון בושם?

27 יונ 2023, 16:34


ריח הוא היבט חשוב מאוד של טיפוח אישי. ריח בושם, לא רק משפיע על איך שמריחים, אלא גם ממלא תפקיד חיוני באופן שבו אנשים תופסים כל אחד ואחת. ריח יכול לתת את הטון באירועים שונים ולהעביר תחושות ורגשות באופן אילם, מאירוע רשמי ועד דייט ראשון.

 

בושם הוא מוצר קוסמטי שמרססים ישירות על העור או על הבגדים כדי להשאיר ריח טוב ונעים על הגוף. הוא מורכב מרכיבים שונים כולל רכיבים ארומטיים ו\או שמנים אתריים, המשולבים יחד ויוצרים תערובת ריח ייחודית. כיום, רבים משתמשים בבושם כדי להדגיש את האישיות שלהם ויוצרים למעשה ריח מזוהה עימם בכל מקום שאליו הם הולכים.

 

ריחות של בשמים הם מגוונים מאוד וכוללים תווים של פרחים, פירות, עצים ועוד. הבושם המושלם הוא זה עם הריח העונה על הטעם האישי ובעל הארומות המועדפות והאהובות ביותר, המתכתבות עם הסגנון והאישיות של האדם. עם כל כך הרבה סוגים של בשמים הזמינים בשוק, הבחירה המדויקת יכולה להיות משימה לא פשוטה.

 

במאמר זה, נדון בתווי הריח השונים, כיצד לבחור את הבושם המושלם ואיך להפיק את המירב ממנו?

הבנת סוגי ריחות
 

בשמים מכילים תערובת של תווי ריחות שונים, שניתן ’לפרק’ לשלושה חלקים - תווים עליונים, תווי אמצע ותווי בסיס.

 

תווים עליונים
אלו למעשה, הריחות הראשונים שמריחים מיד לאחר ריסוס הבושם והראשונים גם להתאדות. הם חשובים במיוחד חשוב בבניית הבושם ומשפיעים על הרושם הראשוני שהוא משאיר. לרוב מדובר בריחות קלילים ומרעננים, כאשר הנפוצים שבהם הם ריחות הדרים ופרחים.

 

תווי אמצע
ידועים גם בתור תווי לב, המתפתחים מיד לאחר שהתווים העליונים מתאדים. הם מהווים את הגוף העיקרי של הבושם ואת השלב המרכזי בבנייתו ומחזיקים מעמד למשך מספר שעות. כמה מתווי האמצע הנפוצים ביותר כוללים ורד, יסמין ולבנדר.

 

תווי  בסיס
תווי הבסיס הם הריחות הסופיים שמריחים בבושם. תווי הבסיס מחזיקים מעמד להכי הרבה זמן על הגוף ואחראים לעוצמתו המתמשכת של הריח. הם למעשה, התוספת המתמשכת שמשלימה את החוויה ומקנה לבושם את ההיבט העמוק והמורכב שלו. תווי בסיס נפוצים ביותר הם וניל, מאסק.

 

קטגוריות של סוגי בשמים
מעבר לתווי הבושם, ניתן לחלק את סוגי הריחות של התווים האמצעיים ותווי הבסיס בבשמים, לארבע קטגוריות שונות:

 

פרחוני- ניחוחות רעננים וקלילים יותר, הכוללים ריחות של פרחים טריים כמו ורד ויסמין. ריחות פרחוניים הם פופולריים במיוחד בבשמי נשים.
עצי (Woody)- ניחוחות עם תווים אדמתיים, חמים וחושניים, הכוללים ריחות עציים כמו ארז ופצ’ולי. הריח מאוד ’נוכח’ ואינטנסיבי, עם היבט אדמתי חזק המקנה לו מעט מסתוריות.
פירותי- לרוב מדובר בניחוחות פירות הדר רעננים ומשכרים הכוללים תווים של לימון, ברגמוט, ליים ותפוז. ניחוחות אלו, אידיאליים לעונת הקיץ.
אוריינטלי- ניחוחות חמים, מתוקים וחושניים,, הכוללים תווים של וניל, קינמון וענבר, הפופולריים במיוחד לאירועים מיוחדים.
טיפים לבחירת הבושם המושלם
 

בחירת בושם שמתאים לאישיות ולסגנון האישי, יכולה להיות משימה מאתגרת. הנה כמה טיפים מנצחים לבחירה קלה -

זיהוי נכון של העדפות הריח
לכל אחד יש את הריחות המועדפים עליו. חלק מעדיפים ריחות פרחוניים ומתוקים, בעוד שאחרים אוהבים ריחות אדמתיים או מאסק. חשוב לדעת לאילו תווי ניחוחות הכי מתחברים ולחפש בשמים עם אותם תווים.

בדיקת הריח על העור
השיטה הטובה ביותר לדעת איך הריח ’יושב’ על העור, היא לנסות את הבושם על העור. התווים בכל בושם מתקשרים עם הריח הטבעי של העור ויכולים אף לשנות את ריח הבושם. חשוב לתת לבושם להתפתח על העור ורק אז לקבל החלטה.

שילוב ריחות
רבים לא יודעים, אבל אפשר ואף מומלץ לשלב יותר מבושם אחד וליצור שילובי ריחות ייחודיים. כדאי לנסות לשלב בשמים עם תווי ריח שונים כדי ליצור ריח אישי וחדש.

זמן התנסות עם הבושם
ריח הבושם מתפתח ומשתנה במשך זמן ולכן, ייתכן שיהיו שינויים בריח שלו לאורך היום. כדאי לנסות לתת לו מספיק זמן להתפתח על העור ולהתקבע על הריח הסופי שלו לפני הרכישה.

התאמה לאירוע ולעונות השנה
ריחות בושם שונים מתאימים לאירועים שונים ולמזג אוויר שונה. ריחות קלילים ורעננים יותר עובדים טוב יותר בעונת הקיץ באירועים יותר קז’ואלים, בעוד שמאסק ויסמין עשויים להתאים יותר לאירועים מיוחדים בחורף.

להבין את תווי הריח של הבושם
לכל בושם, יש סוגים שונים של תווי ריח (תווים עליונים, תווי אמצעי ותווי בסיס) התורמים לניחוח השלם שלו. כדאי ללמוד איך לזהות את התווים השונים בבושם כדי למצוא אחד שתואם את הטעם והסגנון האישי.

לסיכום,
התאמת בושם, מתבססת על מספר פרמטרים המשתנים מאדם לאדם ויכולים להשתנות לאורך הזמן. מסיבה זו, אין תשובה אחת לשאלה איזה בושם מתאים לי?

 

לריחות יש תפקיד מכריע ביצירת רושם אישי. על ידי הבנת התווים השונים של הניחוחות, כל אחד יכול לבחור את הניחוח המתאים שמשלים את האישיות והסגנון שלו.

ההמלצה שלנו, היא לבחור בושם המשתלב היטב עם הריח הטבעי של העור ואפילו עם האופי ועם מה שרוצים לשדר ליקום.

 

אם לא הצלחתם למצוא את הריח המושלם עבורכם, תנסו לשלב בשמים וליצור ריח חדש ומדויק עבורכם.

 

SABON הוא מותג בינלאומי המציע מבחר מוצרי טיפוח אישי יוקרתיים העשויים מרכיבים טבעיים מכל העולם. אנו מציעים מגוון בשמים עם תווי ריח שונים, הנותנים מענה לטעמים והעדפות שונות. קולקציות הבשמים שלנו, כוללות מהדורות מוגבלות וקולקציית ריחות קבועה עם ריחות משכרים של יסמין, גרין רוז, וויט תה ופצ’ולי.

 

להתאמת הריח המושלם עבורכם, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-3766663.

 

מארזים יפים לחג - מארז קרמים מתנה לאישה -המלצות - SABON

כל השדות הם חובה.

להזמנות בטלפון
03-3766663