דילוג לתוכן
נגישות
הקשר בין ריח ומצב רוח

הקשר בין ריח ומצב רוח

בחירת בושם היא בחירה אישית מאוד. אינספור מחקרים שנעשו בעשורים האחרונים הוכיחו כי הריח שנשיג מהבושם שלנו הוא הרבה מעבר לריח. יש לו קשר הדוק לזכרונות שלנו, לרגשות שלנו ולהקשרי החיים שלנו ולכן הוא משפיע באופן מדהים גם על מצב הרוח שלנו. ואגב, לא רק על שלנו, אלא גם על מי שמריח אותנו. קרה לכם שריח מסוים משך את תשומת ליבכם ורחרחתם לראות מאיפה הוא מגיע או יותר מדויק – ממי הוא מגיע? זה קורה בגלל שיש לנו במוח איזור מסוים שתפקידו לפענח את הריחות שאנו מריחים. איזור זה נמצא בסמוך לאיזור שמפענח את הזכרונות והרגשות שלנו. שני האיזורים הצמודים זה לזה יוצרים את הזיכרון הרגשי שמתרגם את ההשפעה המיידית של הריח עלעל ההרגשה שלנו. המוח מתרגם את הניחוח שאנו מריחים ומשחזר זכרונות ורגשות שגורמים לנו להרגיש במיטבנו או לחילופין לתחושה פחות נעימה.

 

ואגב, לא מדובר בתהליך או בהתרחשות שנמשכת זמן רב. להפך, למרות שיש לנו באף מיליוני תאי חושים ומאות קולטנים (כל קולטן מחבר את המולקלה של הריח לרגש אחר), התרגום של המוח שלנו הוא מהיר באופן מדהים. המוח מסוגל לזהות את הניחוח ולעשות את ההקשרים אליו תוך כשנייה בלבד.

 

זיכרון רגשי – גברים ונשים

הזיכרון הרגשי עובד באותו אופן גם על נשים וגם על גברים. נשים וגברים בכל גיל מצליחים לתרגם את הריח לרגשות של אהבה ומשיכה או סלידה ודחייה. אם אתם מריחים ריח מסוים ומרגישים לפתע שיש לכם חיוך על הפנים – כנראה שאדם אהוב היה מתבשם בניחוח הזה. לעומת זאת, אם ריח מסוים גורם לכם לסלידה מיידית – כנראה שהוא מקושר אצלכם לחוויה שלילית שחוויתם והניחוח היה נוכח בה. סמכו על המוח שלכם שיודע היטב, הרבה לפני המודעות שלכם, מה הריח גורם לכם להרגיש...

 

 

כל מוצר טיפוח שנמרח על העור, על הפנים ועל השיער יצרו את האפקט המדובר במסגרתו הניחוח יפעיל את הרגשות שלנו אבל כשמדובר בבושם – האפקט יהיה עוצמתי הרבה יותר, פשוט מפני שמדובר במולקולות ריח אינטנסיביות יותר.

 

איך הניחוח יגרום להרגיש?

 

את התשובה לשאלה הזאת רק המוח שלכם יידע. איך? ניסוי ותהייה. כדי לברר איזה ניחוח מפעיל אצלכם רגש מסוים, זה הזמן לנסות (כאן להכניס את הבשמים החדשים). האם ניחוח היסמין מעורר אצלכם געגוע, ואם כן למה? האם הפטצ’ולי-לוונדר-וניל גורם לכם תחושת שמחה? האם הגרין רוז גורם לכם להרגיש נינוחות? האם ניחוח פירות ההדר גורם לכם להרגיש בבית?  

ככל שתפתחו את המודעות לכך שכל ריח מייצר במוח שלנו קישור לתחושה שמחוברת לזיכרון ולחוויה מהעבר שלנו – כך תדעו מה הוא הניחוח שעושה את זה ותוכלו לבחור את הניחוחות שגורמים לכם להרגיש הכי טוב שאפשר.

 

 

הקשר בין ריח ומצב רוח

כל השדות הם חובה.

להזמנות בטלפון
03-3766663