דילוג לתוכן
נגישות
יערות או לא להיות: היערות הכי יפים בישראל

יערות או לא להיות: היערות הכי יפים בישראל

2 אוק 2018, 17:32

יערות או לא להיות: היערות הכי יפים בישראל

יערות או לא להיות: היערות הכי יפים בישראל

מוצרי הטיפוח שלנו עשירים ברכיבים וניחוחות מעולם הטבע, ומזמינים אתכם לצאת אל הטבע ולחקור את היערות. הכירו את ההמלצות שלנו ליערות שיעניקו קסם לגוף ולנפש ולא תצטרכו לנסוע בשבילם עד קצה העולם, מקסימום להיכנס לרכב ולנסוע שעה או קצת יותר.


יער בירייה בצפון

היער הגדול ביותר באיזור הגליל משתרע על פני למעלה מעשרים אלף דונמים ומרוצף לכל אורכו, רוחבו ועומקו בבוסתנים, מעיינות ואינספור סוגי צמחייה. לרוכבים מביניכם כדאי לדעת ששביל אופניים באורך 22 ק"מ מחכה לכם במעמקי היער העבות, כמו גם קברי צדיקים שמסתתרים בו ומהווים מוקד עלייה לרגל ואפילו בית כנסת מהעת העתיקה.

אבל גולת הכותרת של היער הקסום היא מצודת ביריה מתקופת ימי הביניים ששוחזרה על קק"ל והמועצה לשימור מבנים ואתרים. המצודה שבנויה מקירות אבן כפולים היא סמל להתיישבות היהודית בארץ ישראל: הברון רוטשילד רכש את אדמות האיזור בראשית המאה ה-19 למען התיישבות איכרי ראש פינה.
עוד פרטים: כאן

 

פארק רמת מנשה מדרום לכרמל

81,000 דונם כולל חבל רמת מנשה שמתנהל  כפארק ביוספרי שבתחומו יערות ושמורות טבע, שיוצרים ביחד מרחב ענק, ירוק ועתיר נוף מרהיב. הפארק כולו עתיר נחלים ומעיינות זורמים שלאורכם צומחים עצי ערב ושיחי פטל. ניתן לראות כאן גם צמח נדיר בשם אולמוס שעיר. אגב, בחורף ובאביב הפארק הופך לאחו פורח הנחשב לתופעת טבע כשהוא מדי שנה שובר שיאי פריחה של מרבדים צבעוניים מכל הסוגים שמשתלטים על המרחבים הפתוחים.

איזור הפארק כולל גם שטחי חקלאות ושדות מרעה לצד מושבים וקיבוצים אבל עיקר תשומת הלב ניתנת לשילוב של יערות נטע אדם ויערות טבעיים של אלון תבור.

סיור בפארק יכול לארוך מספר ימים ולכן כדאי לבחור מראש באיזה אתרים מיוחדים נרצה להתמקד כמו נחל השופט או נחל תנינים. 
עוד פרטים: כאן

 

יער בן שמן באיזור המרכז

אחד היערות המוכרים בישראל שנחשב לריאה הירוקה המרכזית של איזור גוש דן. בשנים האחרונות הקרן הקיימת לישראל הכשירה במעבה הפארק דרכים מוסדרות לרכבים ולאופניים שמובילות את הנוסעים, ההולכים והרוכבים אל שלל האתרים שמצויים ברחבי היער וביניהם מצפה מודיעין, אמיר ושילת, מערות אל חביס, קברות המכבים, בקעת הנזירים ועוד רבים. ממצפה אמיר, למשל, ניתן להשקיף אל הנוף המרהיב של נאות קדומים ונחל נטוף שבו גדלה צמחייה שהוזכרה עוד בתנ"ך. בנוסף, ניתן לראות כאן את 11 העצים הנטועים הוותיקים ביותר בישראל: חורש, עצי האורן הקפריסאי שורדת כאן משנת 1929.

עוד פרטים: כאן


יער בית קשת שבצפון

מכירים את זה שאתם מגיעים לאיזשהו מקום בארץ וצריכים לשפשף את העיניים כדי לוודא שאתם בישראל? אז 25 אלף הקילומטרים של יער בית קשת שמשתרע על המורדות המזרחיים הירוקים כל כך של הרי נצרת, לגמרי יכולים להיות אחראיים לחוויה שכזאת. זהו המקום האולטימטיבי להשקיף ממנו על הנופים המרהיבים של הגליל התחתון ושל עמק יזרעאל וליהנות מיער אלון התבור העתיק ואחד הבודדים שעוד נותרו בשטח מדינת ישראל. במצפור בית קשת ניתן להשקיף על היער ולראות כיצד העצים צומחים זה ליד זה וביניהם פרחים עונתיים שמכסים את היער בשלל צבעים באביב.

גם כאן קק"ל הכשירה דרך נוף (באורך 18 קילומטרים) ושבילי טיול להולכי רגל ולרוכבי אופניים, כך שניתן לטייל כאן ברווחה ובנוחות מלאה.

עוד פרטים: כאן

 

יער המלאכים שבדרום

יחסית ליערות שכתבנו עליהם כאן, יער המלאכים-שחריה שנמצא בסמוך לקרית גת, בשיפוליה הדרום-מערביים של שפלת יהודה, הוא יער קטן, המשתרע על פני 7000 דונמים ומתנשא כ-300 מטרים מעל פני הים. היער הוא זכר למעברת שחריה שמוקמה כאן בעבר ושאחריה שכנה במקום חווה של תנועת הקיבוץ המאוחד. כל אלה כבר מזמן לא אקטואליים אבל היער נשאר. ברחבי היער ניטעו עצי מחט לצד עצי חרוב, תאנה וזית. וזה עוד לא הכל: היער עשיר בשיחים פורחים (פרחים מוגנים) שמוצאם בארצות רחוקות אבל התבססו היטב בין סלעי השפלה, למשל האזוב המצוי או הסירה הקוצנית. בחורף צצות בין העצים פטריות ובאביב מתכסה האיזור במרבדי רקפות, כלניות ונוריות ססגוניות.

עוד פרטים:  כאן

 

כל השדות הם חובה.

להזמנות בטלפון
03-3766663